Chustonoszenie. Jaką chuste wybrać na początek?

by - sobota, maja 20, 2017

dobra chusta na lato

Ten kto mnie czyta od pewnego czasu wie, że moje serce jest bliskie noszeniu dzieci w chuście. Że moje serce się kraje kiedy widzę, jak rodzice nieświadomie pod wpływem mody czy trendu, noszą swoje dzieci niepoprawnie, nie mając o tym pojęcia, że do tego trzeba się przygotować. Odpowiednio przygotować i posiadać jakąś wiedzę na ten temat, aby nie szkodzić maluchowi. O tym jak nie nosić dziecka w nosidle i chuście oraz parę słów w tym temacie znajdziecie w tym wpisie - > klik.


W ciągu ostatnich paru dni, zostałam zapytania przez dwie mamy, o to jaka chusta jest dobra na początek. I dla wszystkich mam, które się nad tym zastanawiają odpowiem na to pytanie, z własnego doświadczenia.



Na początek - jaką chustę wybrać?


Jeśli temat jest już Ci trochę znany, to pewnie wiesz, że na warsztatach czy spotkaniach z doradcami jak i na forach internetowych, poleca się na początek chustę bawełnianą tkaną splotem skośno - krzyżowym. Jest to najlepszy wariant i nie czarujmy się,  najtańszy jak chodzi o profesjonalne chusty, ale....?
Gdy jest się laikiem, nie warto rzucać się na nową chustę, gdyż takie nowiutkie są jak decha, sztywne. Trudno jest na nich pracować, szczególnie gdy są to początki, pierwsze motanie, pierwsze podejście do tematu. Dlatego najlepiej jest kupić chustę używaną, taką która jest już złamana. Koniecznie w paski, dlatego, że różne kolory na krawędziach podpowiedzą za jaką krawędź ciągnąć aby odciągnąć odpowiedni fragment chusty, który jest luźny.

Zapytania zostałam jeszcze o fakt, jaką chustę wybrać na zbliżające się lato, aby maluch się nie upocił. W całej masie informacji w sieci, można wyczytać, że chusty z domieszkami np. lnem są cieńsze i bardziej przewiewne, ale mają swoją cenę na którą nie każdego stać. Ale prawda jest taka, że gdy na dworze będzie upał, słońce będzie w pełni świeci i tak się upocicie. Bo chusta jest jak jedna warstwa ubrania dla Ciebie i dziecka. Dodatkowo niosąc na swoich barkach malucha, ciepło będzie jeszcze większe w twoim ciele, to dyskomfort w okresie letnim, którego nie da wyeliminować. Ponadto korzystając z chusty w pełnym słońcu w okresie wiosenno letnim, trzeba pamiętać, że dziecko nie może być wystawione na słońce bez przerwy. Wybierając się na wakacje, gdzie zamierzacie dużo spacerować, warto pomyśleć o tym, aby zapewnić sobie przerwę i schronić się w cieniu a tym samym dać odpocząć sobie i dziecku.


____________________________________________________________
Podoba Ci się wpis? Poprawił humor, a może rozbawił? Zdenerwował? - niemożliwe! W każdym razie, polub wpis, podziel się z innymi jego treścią. I zalajkuj mój fanpage na fejsie! Dziękować Ci dobry człowieku :)

Polecane posty

7 komentarze

  1. W sumie wszystko mi napisałaś w czasie naszej ostatniej rozmowy. Zajrzę sobie jeszcze na ten wpis o nieprawidłowym noszeniu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dokładnie, to też mnie natchnęło, aby napisać ten post :)

      Usuń
  2. Chusty są cudne- producenci zachęcają już samymi ich wzorami. My jej nie mieliśmy bo jakoś motanie mnie przerażało. Dopiero jak Jaś trochę podrósł korzystaliśmy z nosidła ergonomicznego- też ekstra sprawa- dziecko uwielbia bliskość rodzica.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze chcialam taka posiadac, ale jakos moje dziewczyny zdarzyły dorosnąć nim ją kupiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe porady, choć ten temat jeszcze przede mną:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja niestety nie chustonosiłam Bąbla - bo wtedy nie było to jeszcze takie popularne i nie słyszało się tyle na temat płynących z tego korzyści. Teraz żałuję, że nie spróbowałam - bo wydaje się, że to naprawdę fajna i bardzo komfortowa metoda, dzięki której dziecko jest zawsze blisko, a my mamy obie ręce wolne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O chustach wiele słyszałam, ale nigdy się nie zdecydowałam na jej zakup może dlatego,że nigdy nie umiałam jej zawiązać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli podobał Ci się wpis, poprawiłam Ci humor powiedz mi o tym i udostępnij go świat!